Corona-öl ska locka studenter till konsten

LONDON Det stora mexikanska ölet Corona Extra har dragit igång en marknadsföringskampanj riktat mot studenter och teater i Storbritannien. Ölet påstås länge haft

Corona Extra – som är det största mexikanska ölet på världsmarknaden – har tidigare utmärkt sig i Storbritannien som sponsor för en gala där rockartister framträdde till förmån för Mencap, en handikapporganisation.

Nu startar man alltså en reklamkampanj inriktad på studenter och teater. Man erbjuder studenter biljetter till ett par föreställningar på National Theatre i London till en femtedel av ordinarie pris, och man får dessutom en flaska Corona Extra före föreställningen.

– Vårt märke har alltid haft starka band till musikens och konstens värld, kampanjen är en naturlig utveckling och bör hjälpa till att ge märket en position säger Angel Garcia Gomez, chef för märkets brittiska gren.

Bortåt 1000 affischer ska sättas upp på trettio universitet och högskolor och 6000 reklamerbjudanden går ut via e-post, enligt sajten just-drinks.com.

Etiketter:

Annonser